هارد یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ به حساب می آید. این قطعه نقش بسیار زیادی در کارکرد لپ تاپ دارد؛ به همین علت زمانی که هارد لپ تاپ شما خراب شد، باید در کوتاه ترین زمان اقدام به تعمیر هارد لپ تاپ کنید.

علاوه بر این باید بیان کنیم که از آنجایی که تعمیر هارد لپ تاپ کمی پیچیده است، بهتر است این کار را به متخصصین و تکنسین های کاربلد بسپارید تا در هنگام تعمیر هارد شما به مشکل نخورند. در واقع یکی از مهمترین دلایلی که باعث خراب شدن هارد لپ تاپ می شود، استفاده نادرست از لپ تاپ و ضربه زدن و یا نوسان لپ تاپ است؛ به همین جهت همواره باید به این موضوع توجه داشته باشید که باید از لپ تاپ خود به بهترین شکل استفاده کنید تا دیگر لپ تاپ تان نیاز به تعمیر و یا تعویض نداشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: دلایل شناخته نشدن هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ

علت خرابی هارد لپ تاپ

عوامل بسیار زیادی باعث خرابی ناگهانی هارد لپ تاپ می شوند. همانطور که می دانید زمانی که هارد شما خراب شود، به هیچ عنوان دیگر نمی توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید؛ در این صورت باید اقدام به تعمیر هارد لپ تاپ خود کنید تا بتوانید از فایل های خود استفاده کنید.

عواملی که باعث خراب شدن هارد لپ تاپ می شوند؛ شامل ضربه وارد کردن به لپ تاپ و یا استفاده از شارژر نامناسب برای لپ تاپ و بیش از حد کار کردن با لپ تاپ است که باعث داغ کردن آن می شود. علاوه بر این حملات ویروسی با استفاده از usb غیر استاندارد و یا خرابی مادربرد و خرابی هدف خواندن عوامل دیگری نظیر فشار آوردن به هارد لپ تاپ و شرایط دمایی نامناسب و وجود رطوبت در هوا باعث خراب شدن هارد لپ تاپ شما می شوند.

خرابی هارد نرم افزاری

در بعضی از مواقع خرابی هارد شما از بخش نرم افزاری آن ناشی می شود. در این صورت هارد شما از لحاظ ساختاری به مشکل می خورد و تنها راه تعمیر هارد لپ تاپ در بخش نرم افزاری آن است. زمانی که از هارد لپ تاپ خود به صورت مکرر استفاده کنید، خراب می شود. در واقع در این صورت هارد شما زمانی که با خرابی های متفاوت مواجه شد، اقدام به خارج کردن خرابی ها از سطح پلتر می کند و در نهایت آن را به لیست اضافه می کند؛ به علت این که لیست ها ظرفیت کمی دارند پر می شود.

در واقع زمانی که هارد با مشکل مواجه می شود، دیگر هیچ خرابی را به این لیست اضافه نمی کند. زیرا قادر به انجام این کار نیست.

تعمیر خرابی های فیزیکی هارد لپ تاپ

اکثر خرابی های که برای هارد لپ تاپ پیش می آید ناشی از آسیب دیدگی فیزیکی است. در حقیقت استفاده نادرست از لپ تاپ می تواند باعث خراب شدن هارد لپ تاپ شود. مثلاً زمانی که هد لپ تاپ شما صدای تیک تیک دهد نشان دهنده این است که هد هارد در سطح پلتر گیر کرده است؛ در این صورت نیاز است که هارد شما باز شود و هد لپ تاپ که در سطح پلتر که گیر کرده است آزاد شود.

در بعضی مواقع متوجه می شوید که هارد لپ تاپ شما صدای نامشخص می دهد؛ در واقع در این صورت باید بدانید که هارد لپ تاپ شما خراب شده است. برای تعمیر هارد لپ تاپ خود بهترین کار این است که با مراجعه به مراکز معتبر بتوانید، علاوه بر عیب یابی اصولی با استفاده از ابزار آلات پیشرفته لپ تاپ خود را تعمیر کنید.

سخن پایانی

یکی از مهمترین بخش لپ تاپ هارد آن به حساب می آید. به همین علت در تعمیر هارد لپ تاپ باید توجه کنید که حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید. عوامل بسیار زیادی باعث خرابی هارد لپ تاپ می شود. مثلاً ضربه وارد کردن و یا استفاده از شارژر نامناسب و بیش از حد داغ کردن لپ تاپ علل اصلی خرابی آن به حساب می آید.

در بعضی از مواقع خرابی هارد لپ تاپ ناشی از مشکلات نرم افزاری و در بعضی از مواقع ناشی از مشکلات فیزیکی است. مثلا ممکن است استفاده مکرر از هارد لپ تاپ موجب شود تا هارد شما خراب شود و یا شنیدن صدای تیک تیک هد لپ تاپ نشان دهنده ی خرابی فیزیکی است.

 

همچنین اگر نیاز به

 

 

 

 

 

 

دارید با مراجعه به صفحه مربوط به آن از خدمات مجموعه آنی تعمیر اسفاده نمایید.