تعویض ال سی دی گوشی معمولاً زمانی انجام میشود که ال سی دی شکسته باشد. یکی از مهم ترین قطعات گوشی تاچ و ال سی دی آن می باشد که باید به شکل ویژه‌ای از آن نگهداری نمود. مراکز تعمیر موبایل تعویض ال سی دی را با دقت بالایی انجام می دهند. این قطعه معمولاً بر اثر ضربه و یا تماس با آب یا فشار شدید دچار آسیب می شود. توجه داشته باشید که تعویض ال سی دی گوشی یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات موبایل محسوب می شود. اگر تاچ و ال سی دی دچار مشکل شده باشد قطعات دیگری مانند گلس، تاچ، ال سی دی، بک لایت و فریم ال سی دی دچار مشکل میشود.

مواردی که منجر به تعویض ال سی دی گوشی می گردد

تعویض ال سی دی گوشی  زمانی انجام می شود که صفحه نمایش گوشی سیاه شود و چیزی را نشان ندهد. گاهی اوقات نفوذ آب به داخل گوشی ال سی دی را می سوزاند. در این زمان تنها راه تعمیر گوشی تعویض ال سی دی گوشی می باشد. زمانی که ضربه به گوشی وارد میشود و در نتیجه آن ال سی دی روشن است اما تاچ کار نمی کند می توان گفت تاچ دستگاه سوخته است. در این هنگام نیز باید تاچ و ال سی دی به صورت همزمان و کامل تعویض شود زیرا تعویض تاچ به تنهایی امکان پذیر نیست.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر موبایل سامسونگ با ما همراه باشید.

تعمیر ال سی دی گوشی - آنی تعمیر

اگر بر اثر ضربه قسمتی از ال سی دی سیاه شده باشد و محتوای گوشی به طور کامل مشخص نباشد نتیجه میگیریم که سوختگی ال سی دی به صورت کامل صورت نگرفته. در این حالت راه دیگری به جز تعویض ال سی دی گوشی وجود ندارد. مشکلات دیگر نظیر سوسو زدن نور ال سی دی و یا کم شدن آن نیز فقط با تعویض ال سی دی گوشی برطرف می شود. اگر گوشی موبایل دارای گلس باشد و در صورت وارد شدن ضربه به گوشی فقط گلس آن آسیب ببیند مسئله ای برای تلفن شما پیش نخواهد آمد. در این حالت به راحتی با تعویض گلس می‌توانید از گوشی استفاده کنید.

عوامل موثر بر هزینه تعویض ال سی دی گوشی

هزینه ای که در اثر شکستن ال سی دی گوشی و تعویض آن به شما تحمیل می‌شود معمولاً بسیار زیاد است. این هزینه به نوع تلفن همراه و کیفیت صفحه نمایش آن بستگی دارد. البته بعضی از افرادی که تعمیرات موبایل انجام میدهند از ال سی دی های غیر اورجینال استفاده می کنند که قیمت آن کمتر از نوع اصلی آن است اما کارایی ال سی دی اصلی را ندارد. در نتیجه ممکن است بعد از مدتی استفاده از آن مجبور شوید آن را تعویض کنید و دوباره هزینه تعویض ال سی دی گوشی را بپردازید. به همین جهت لازم است گوشی موبایل خود را برای تعمیر به یک مرکز حرفه‌ای و معتبر بسپارید.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر موبایل آیفون با ما همراه باشید .

بخش های مختلف یک گوشی

هر گوشی اصولاً دارای چهار بخش اصلی میباشد. بخش اول آن گلس است. گلس در هنگام خرید گوشی بر روی گوشی قرار می گیرد و برای جلوگیری از خراش بر روی ال سی دی نصب می گردد. گلس شیشه ای مقاوم از جنس گوریلا گلس می باشد که بر روی ال سی دی قرار میگیرد. گلس گوشی از تماس مستقیم دست با تاچ و ال سی دی جلوگیری می کند. در نتیجه محافظت خوبی را در برابر عوامل بیرونی از گوشی به عمل می آورد. در مواردی که گوشی دچار ضربه می شود اما به درستی کار میکند فقط گلس آن می شکند و با تعویض آن مشکل بر طرف می گردد. در این مواقع نیازی به پرداخت هزینه بالا برای تعمیر گوشی وجود ندارد.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر موبایل هواوی با ما همراه باشید .

قسمت بعدی در یک صفحه نمایش فریم ال سی دی می باشد. این فریم مانند یک قاب عمل می کند و اعضای صفحه نمایش را در کنار هم نگه می دارد. عضو بعدی مجموعه گوشی تاچ نام دارد. وظیفه تاچ دریافت اطلاعات لمسی از طریق کاربر است. اگر گوشی شما بر اثر ضربه دچار مشکل شود اما صفحه آن روشن باشد باید دقت نمایید که آیا در قبال تاچ شما عکس‌العملی نشان میدهد یا خیر. اگر ضربه وارد شده باعث از بین رفتن عکس العمل گوشی شود در واقع تاچ مشکل پیدا کرده است و در این حالت باید تعویض گردد.

آخرین قطعه در صفحه نمایش ال سی دی نام دارد که اگر در اثر ضربه آسیب ببیند صفحه گوشی به صورت کامل سیاه میشود و در این صورت یکی از پرهزینه‌ترین مشکلات برای گوشی شما ایجاد شده است.

معمولاً شرکت های خدمات موبایل انواع ال سی دی را به صورت آماده در اختیار دارند. در این حالت در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه تعویض ال سی دی شما را انجام می دهند. اگر مرکزی که انتخاب می کنید بدون واسطه و به عنوان تامین کننده، قطعات را تهیه کند هزینه آن پایین تر است. بدین ترتیب هزینه ای که باید مشتری بپردازد کاهش می یابد.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر موبایل شیائومی با ما همراه باشید .

تعویض ال سی دی گوشی به شکل تخصصی و با ابزار پیشرفته

برخی مراکز تعمیر موبایل پس از تعویض قطعات آنها را گارانتی می کنند. در این موارد می‌توانید در صورت بروز مشکل از خدمات گارانتی استفاده نمایید. استفاده از افراد ماهر و همچنین ابزار آلات پیشرفته در مراکز تعمیر موبایل سبب می شود تعمیر گوشی شما و تعویض ال سی دی گوشی به شکل تخصصی تری انجام شود.

جلوگیری از شکستن ال سی دی گوشی

یکی از کارهایی که برای جلوگیری از از شکستن ال سی دی گوشی می توانید انجام دهید این است که بر روی گوشی موبایل خود همواره گلس داشته باشید تا اگر به صورت اتفاقی ضربه‌ای به گوشی شما وارد شد به تاچ و ال سی دی آن آن آسیبی نرسد. سعی کنید گوشی خود را از دسترس کودکان دور نگه دارید. حتی الامکان موبایل را درون جیب خود قرار ندهید. ممکن است در اثر ضربه و فشار تاچ و ال سی دی گوشی شما آسیب ببیند. سعی کنید از یک قاب مناسب به منظور حفاظت از گوشی خود استفاده کنید. همه این راه ها به شما کمک می کند تاچ و ال سی دی خود را به خوبی حفظ کرده و از هزینه کردن برای تعویض ال سی دی گوشی جلوگیری نمایید. اما اگر به هر دلیلی ال سی دی شما آسیب دید بهتر است از یک مرکز معتبر و افراد خبره برای تعمیر موبایل خود کمک بگیرید.

نکته مهم قبل از تعویض ال سی دی

یکی دیگر از نکاتی که قبل از تعویض ال سی دی گوشی باید به آن توجه کنید این است مشکل واقعاً سخت افزاری باشد. اگر مشکل مربوط به نرم افزار گوشی شما باشد متخصصان نرم افزاری می توانند مشکل شما را با صرف هزینه کمتری حل نمایند. اما اگر مشکل شما سخت افزاری است با تعویض ال سی دی گوشی عیب آن برطرف میشود. مشکلاتی مانند داغ شدن ال سی دی گوشی، کم شدن سرعت گوشی، کار نکردن تاچ، وارد شدن مایعات در ال سی دی و همچنین کم شدن نور صفحه نمایش می تواند در نهایت منجر به تعویض ال سی دی گوشی گردد.

توجه داشته باشید که ال سی دی گوشی بسیار حساس است. سهل انگاری های کوچک نیز می تواند منجر به ایجاد مشکلات غیر قابل جبران به ال سی دی گردد. مراجعه به مراکز نامعتبر و افراد غیر متخصص می تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات گوشی شما شود.

استفاده از دستگاه لمینت برای تعویض ال سی دی گوشی

برای تعویض ال سی دی گوشی از دستگاهی به نام لمینت استفاده می کنند. این دستگاه دارای رادیاتور، اگزوز دستی، پنل لمینت، سیستم کنترل ال سی دی، صافی، کمپرسور و پاور می باشد. استفاده از این دستگاه تعویض سریع تر و بهتر ال سی دی را برای متخصصین به ارمغان می آورد.