آنی تعمیر

نکات مهم در تعویض باطری سامسونگ

نکات مهم در تعویض باطری سامسونگ

نکات مهم در تعویض باطری سامسونگ: باتری های لیتیوم یونی که در اکثر گوشی های اندروید و آیفون استفاده می شود، در برند سامسونگ هم محبوبیت بالایی دارد. اما این باتری ها پس از مدتی کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و کاربر باید آن را تعویض کند.

تعویض باطری و تعمیر موبایل سامسونگ یکی از خدمات واحد تعمیرات موبایل در آنی تعمیر است که حتما باید توسط یک تعمیر کار متخصص انجام گردد. در این مقاله نکات مهمی را که باید در تعویض باطری این برند به ان توجه کنید را به شما می گوییم.

همانطور که گفتیم باطری های لیتیوم یونی و پلیمری با این که در میان سازندگان گوشی های هوشمند محبوب هستند عمر مفید محدودی دارند و پس از گذشت یک تا سه سال ظرفیت خود را از دست می دهند. این امر که شارژ نگهداری این باطری ها پس از مدتی افت می کند، کاملا اجتناب ناپذیر است.

مشکل زود به زود خالی شدن شارژ گوشی در کار تلفن هوشمند اختلال ایجاد می کند و به معضل مهمی برای کاربر تبدیل می شود. گوشی های سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و پس از گذشت مدتی باید برای تعویض باطری سامسونگ اقدام نمود. اما تعویض باطری به خصوص برای گوشی های جدید که باطری جداشونده ندارند کار بسیار مهمی است و نباید توسط یک فرد غیر متخصص انجام گردد.

البته اگر گوشی شما قدیمی است و باطری جداشونده دارد، خودتان هم حتی می توانید این کار را انجام دهید فقط باید حواستان باشد که یک باطری اورجینال تهیه کنید. اما گوشی های هوشمند سامسونگ جدید قاب یکپارچه ای دارند و باطری درون آن قرار گرفته است؛ بنابراین نمی توان به راحتی باطری را جدا نمود.

 تعویض باطری سامسونگ

نکات تعویض باطری سامسونگ

از جمله نکاتی که باید به آن اشاره نمود عبارتند از:

نکته اول: باتری اورجینال تهیه کنید

از آنجایی که باطری های لیتیوم بونی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند، تقاضا برای باطری موبایل زیاد است. این موضوع باعث شده که بعضی از شرکت ها و یا کمپانی ها از شرایط سو استفاده کنند و باطری های فیک و غیر اورجینال را وارد و یا تولید کنند. اما هیچ گاه باطری های فیک کیفیت باطری های اصلی را نخواهند داشت و در مدت کوتاه خراب می شوند.

اگر شما نیز در این موضوع حواستان را جمع نکنید ممکن است به جای خرید یک باطری اصلی، یک باطری تقلبی را به شما قالب کنند! اما کاش موضوع فقط زود خراب شدن خود باطری بود، این باطری ها می توانند مشکلاتی را در گوشی سامسونگ شما به وجود آورند، مثلا دستگاه زود داغ کند و یا دیگر قطعات سخت افزاری آن آسیب ببیند. حتی ممکن است باطری منفجر شود و یا دستگاه آتش بگیرد!

بنابراین بسیار مهم است که برای تعویض باطری سامسونگ (Samsung battery) خود یک باطری کاملا اورجینال تهیه نمایید. به شما توصیه می کنیم برای تعویض باطری گوشی خود به هر تعمیرکاری اعتماد ننمایید.

ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید تا از اصالت باطری نصب شده روی گوشی تان مطمئن شوید این است که تعمیر و تعویض باطری سامسونگ خود را به یک مرکز معتبر مثل مرکز تعمیرات آنی تعمیر بسپارید. تمامی تعمیراتی که در آنی تعمیر انجام می شود دارای ضمانت ۶ ماهه پس از تعمیر است و تعویض باطری هم با گارانتی اوجینال بودن باتری جدید در گوشی شما انجام می شود. در ضمن تعویض باطری موبایل در آنی تعمیر بسیار آسان است و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گردد.

تعویض باطری سامسونگ

نکته دوم: تجربه و دقت تعمیر کار متخصص بسیار مهم است

از این حقیقت نمی توان غافل شد که تمامی تعمیرکارانی که در بازار فعالیت دارند، تجربه و تخصص کافی ندارند و به هرکسی نمی توان اعتماد کرد. حتی گاهی از اوقات پیش می آید که تعمیر کار آسیب جدی تری به موبایل وارد می کند و برای کاربر مشکل دیگری ایجاد می کند.

حتی تعمیرکاران بی تجربه استاندارد های اولیه تعمیر موبایل را هم رعایت نمی کنند و ریسک های زیادی را برای صاحب موبایل ایجاد می نمایند. همانطور که می دانید قیمت موبایل به صورت قابل توجهی بالا رفته است و اصلا عقلانی نیست که تعمیر موبایل را به یک تعمیر کار بی تجربه بسپاریم. هزینه تعمیر هارد گوشی سامسونگ چقدر است؟

نکته سوم: تجهیزات و لوازم مورد استفاده تعمیرکار هم مهم است

واضح است که این روزها گوشی های موبایل ظریف تر شده اند، به همین دلیل برای تعمیر و یا بازکردن آن ها باید از ابزار ها و تجهیزات خاصی استفاده شود تا ریسک آسیب رسیدن به قطعات گوشی هوشمند پایین بیاید. برای تعویض باطری سامسونگ خود باید به مرکزی مراجعه کنید که از تجهیزات و ابزار های به روز استفاده می کند؛ زیرا بارها اتفاق افتادن است که حتی یک تعمیر کار با تجربه به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب به فریم موبایل و یا براکت های محافظ گوشی آسیب رسانده است.

هزینه تعویض باطری سامسونگ

اگر می خواهید باطری موبایل سامسونگتان را تعویض کنید و از یک باطری اورجینال استفاده کنید، ممکن است به نظرتان برسد که هزینه بالایی دارد. اما خیالتان راحت باشد که شما قرار نیست هزینه اضافی و بیجایی را پرداخت نمایید زیرا حتی اگر تعمیر کار باطری OEM برای گوشی شما نصب کند، تعرفه مشخصی دارد و بیش از حد گران نمی شود.